søndag den 29. juli 2012

Endnu en kagesøndag med historier

Sidste søndag i juli. Derfor var der linet op til kagesøndag kl. 14.


Og ikke bare kaffe og kage: bestyrelsen havde igen arrangeret sig med nogle af veteranerne fra foreningen, og vi fik fortællinger fra Veronika, Erik og Lise.


De fortalte bl.a. om dengang - før nyttehaveforeningen blev dannet og der var skolehaver for voksne - da alting skulle stå på ens rækker, om den kaotiske første tid som forening og om, hvad det var der skete, da der i 1998 blev lagt lermembran ud og lagt ny og ugiftig jord ovenpå.


Det der i virkeligheden er det mest overraskende og fascinerende: haveforeningen har IKKE - som fx. Vennelyst på den anden side af vejen - eksisteret siden tidernes morgen. Den er ikke mere end 14 år gammel, og eftersom jeg allerede har været her i tre sæsoner, er jeg allerede en del af historien.


Der bliver arbejdet på at samle alle de spændende billeder og historier. Her er det Ole og Annette, der studerer et gammelt foto.

Da vi havde snakket og spist kager - endnu en gang blev det et ganske overdådigt kagebord - og drukket kaffe nussede jeg lidt i min egen have.

Jeg fik fjernet mælkebøtter frs min "græsplæne" med mit nye mælkebøttejern. Det virker faktisk!

Jeg fik - igen, igen - taget livet af nogle peberrodsplanter. De er nærmest ustoppelige.


Jeg har høstet én rødbede. Jeg tænker også at tage bladbeder med hjem og noget salat, men lige nu regner det, så jeg har sat mig i ly, og satser på at det klarer lidt op inden alt for længe...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar