søndag den 11. juli 2010

Kløverengen N/F - have nr. 34

Jeg har fået en nyttehave. Jeg har lokket min søster til at være med. Det er et projekt. Det er sommer. Det er herligt!

Sådan så haven ud, da jeg så den første gang den 15. maj:

Det ser ikke MEGET bedre ud i dag - to måneder senere. Vi tager det stille og roligt. Graver lidt. Luger lidt. Sår lidt. Vander lidt. Snakker en hel masse med de andre havefolk. Og nørkler lidt igen.

Vi er kommet i gang så tilpas sent på sæsonen, at vi ikke kan nå at få alting i gang. Der er til gengæld en masse, der venter forude. Jordbærmarken skal ordnes. Senere. Kongelysene skal dø. Senere. Hindbærrene skal beskæres. Senere. Jordskokkerne skal flyttes. Senere.

Og så skal vi have bygget et hus. Vi er faktisk blevet lovet en ekstra grund, hvis vi bygger et hus på den. Det gør vi så. Senere. For haveforeningens bestyrelse skal godkende det hus, som vi har tænkt os at bygge - og bestyrelsen holder selvfølgelig sommerferie...

2 kommentarer:

  1. Hej Lise
    Sådan en have vil jeg også gerne have :-) Trænger til jord under neglene og grønne fingre, når jeg ikke luger ord.

    Hvordan (og hvornår) kan man blive skrevet på venteliste? Og hvor lang tid har du og søsteren ventet?

    Bedste havehilsner
    Karen Mohr Sokkelund / kontakt@sokkelund.net

    SvarSlet
  2. Hej Karen,

    Jeg ser først din besked nu. Ja, jord og ord er en god kombination.

    Jeg var heldig: jeg blev skrevet op på listen sidste forår ved at sende en mail til formanden og ved at indbetale kr. 200 på en konto - og fik at vide, at jeg skulle være tålmodig.

    Da jeg henvendte mig dette forår for at høre, om jeg stadig stod på listen, var der netop opstået en mulighed. Den sagde jeg "ja tak" til. Så der gik kun godt et år. Min tålmodighed blev ikke ret udfordret!

    Tidligere på sommeren spurgte jeg formanden om, hvordan jeg kunne få en veninde/kollega på listen. På det tidspunkt var listen lukket og den bliver - måske - åbnet for nye navne til marts. Man arbejder ikke med en milelang liste; kun 12-14 navne. Denne sommer har jeg indtil nu set to haver, som er blevet ledige, så der er lidt bevægelse i tingene.

    Jeg ville gerne give dig formandens mailadresse, men jeg tror at jeg vil spørge om lov først. På et eller andet tidspunkt får foreningen måske ligefrem lidt liv i deres egen hjemmeside, og så kan du finde kontaktinfo dér: http://kloeverengen.net/...

    Venlig hilsen

    Lise

    SvarSlet