torsdag den 15. juli 2010

Naturen, det billige skidt....

Nu er det måske lidt af en tilsnigelse at tale om naturen, når jeg taler om nogle kvadratmeter, som vel er så gennemkultiverede som det næsten er muligt. Men jeg mener bare, at DET GROR SGU! Helt af sig selv!


Og det er billigt: Vand og varme, og vips, så vælter der ting op af jorden. Ikke mindst de ting, som var der først. Før det som jeg har sået. Men det er vi altså flere om at bestemme, så her til aften blev der luget i den lille have. Og kort efter så det hel igen en anelse civiliseret ud. Mine fødder var tilsvarende herligt uciviliserede.


Agurkeplanterne, som var tæt på at afgå ved døden, fordi jeg var lidt for længe om at få dem i jorden, ser ud til at have fået godt fat nu. Og der var små bitte babyagurker at se. Dem glæder jeg mig til!


Savoykålen, som vi fik af en af vores søde havenaboer, har også fået fat. Og nu fik planten et bar beskyttende pinde omkring sig; jeg er bange for at komme til at træde på den. Den er blevet sat i jorden på et ikke så strategisk smart sted.


Jordbærrene er slut; til gengæld var der en del hindbær. Desværre er jeg ikke helt så vild med dem, som med jordbær; jeg faldt i en stor gryde med hindbærgrød som barn, og er vist aldrig rigtig kommet mig. Men smukt ser det ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar